Operațiunea BALLROOM și amenzile de zeci de mii de euro!

Împărtășește pe Social Media!FacebookTwitterGoogle+PinterestÎn urma unei simpatice, DAR OFICIALE informări ANAF, aflam acum ceva vreme că DGAF a inițiat operațiunea BALLROOM. Și nu este vorba despre faptul că ANAF ar dori să meargă la bal. NU! Este vorba despre o acțiune oficială ce presupune efectuarea de controale operative la toate societățile care dețin spații cu destinația […]

Împărtășește pe Social Media!

În urma unei simpatice, DAR OFICIALE informări ANAF, aflam acum ceva vreme că DGAF a inițiat operațiunea BALLROOM. Și nu este vorba despre faptul că ANAF ar dori să meargă la bal. NU! Este vorba despre o acțiune oficială ce presupune efectuarea de controale operative la toate societățile care dețin spații cu destinația de organizare evenimente.

Pentru a păstra cadrul formal al acestei informări, vă poftim pe toți să citiți comunicatul de presă apărut pe site-urile oficiale ale autorităților.

operatiunea ballroom

Așadar, în urma controalelor operative, având ca scop principal urmărirea modului în care s-au fiscalizat banii încasați de către societăți din închirierea spațiilor cu destinație de organizare evenimente, rezultatul a fost unul destul de usturător. Aceste controale s-au axat însă și pe urmărirea încasărilor din servicii conexe.

Până în prezent, 227 de contribuabili au fost verificați, iar amenzile repartizate către aceștia au însumat nici mai mult nici mai puțin de 141.431 de euro.

În afara amenzilor s-au efectuat și confiscări. Suma confiscată de la contribuabili a ajuns la 31.134 lei. Iar confiscările au fost atât în sume numerar, cât și în alte modalități (confiscarea veniturilor ilicite și a unor bunuri).

ANAF a dispus încetarea imediată a activității pentru mai mulți contribuabili

5 contribuabili nu au scăpat atât de ușor, cu plata unei amenzi și cu anumite sume ilicite confiscate. Li s-a dispus automat decizia de încetare a activității, în 4 cazuri din lipsa dotării cu AMEF (case de marcat). Iată, așadar, că operațiunea BALLROOM, pe cât de frumos ar suna ca pronunție, pe atât de drastică și de nemiloasă a fost cu societățile comerciale aflate în neregulă.

 

Ce ar trebui să învățăm din acest fapt?

În momentul în care decidem că dorim să ne înființăm o firmă de organizare de evenimente, cel mai important este, ca în cazul oricărei societăți de altfel, să ne ocupăm de acoperirea juridică. Trebuie să ne asigurăm că totul este în ordine și că funcționăm legal.

Dacă avem până și cele mai mici impedimente în a ne legaliza activitatea și avem dubii în ceea ce privește fiscalizarea veniturilor, înseamnă că firma mai poate aștepta și că noi nu suntem tocmai pregătiți de a ne desface pe piață acea activitate.

 

Acestea sunt chestiuni de ordin penal, iar afacerea nu ar trebui să fie nicicând mai importantă decât ceea ce se întâmplă cu viața noastră, mai ales în astfel de momente când viața / libertatea ne poate fi pusă în joc, din cauza unor astfel de evenimente.

 

 ACȚIUNILE CONTINUĂ

Mai mult decât ceea ce s-a realizat până acum prin intermediul acestei operațiuni, ANAF a anunțat că acțiunile din cadrul operațiunii BALLROOM continuă. După cum puteți observa destul de clar, toate aceste amenzi și confiscări au fost realizate într-o perioadă relativ scurtă, de doar o săptămână.

Nici nu trebuie să ne imaginăm unde se va ajunge până la finalul acțiunii, dacă aceste controale vor identifica în continuare nereguli în același ritm.

 

Până la urmă, profesionalismul unei astfel de societăți nu ține doar de modul în care gestionează relația cu clienții. Profesionalismul face referire și la transparență, la modul în care se gestionează situația cu statul și cu mediul legislativ.

Nu doar serviciile contează și gradul de implicare a personalului în activitate. Contează foarte mult și ca acea activitate să se desfășoare legal. Voi ce părere aveți despre acest lucru?

Împărtășește pe Social Media!

9 comentarii

  1. Mi se pare important si chiar necesar sa acorzi importanta acestui aspect atunci cand detii sau vrei sa deschizi un “ballroom”.
    Dar intreb si eu…ce se face cu banii astia confiscati? Ns daca are legatura cu articolul…era doar o intrebare mai mult retorica…

  2. ANAF-ul îi pedepsește de cele mai multe ori și pe cei care sunt corecți. Dacă (de exemplu) deții o societate comercială cu un sediu și un punct de lucru (sediul secundar) la care ai mai mult de 5 angajați, îți trebuie să ai un CUI separat pentru acel punct de lucru. Dacă din greșeală faci o plată în CUI-ul greșit, chiar dacă vorbim de aceiași societate comercială, aceeași firmă, trebuie să stai la codă și să te împuternicești singur, să depui o cerere să mute banii dintr-un CUI în altul… foarte greoaie treaba. O altă chestie: Dacă nu faci transferul dintr-un CUI în altul în timp util, vor pune proprire pe suma respectivă în toate conturile pe care le deții. Chiar dacă ai plătit, banii tăi fiind în conturile lor, tot te scot dator, pentru că „ai plătit în CUI-ul greșit”. Știu pe cineva care a pățit chestia asta.

    1. mm
      Viorel

      Și în plus de asta, ești conștient că odată ce te-a călcat ANAF, greu scapi ne amendat.

  3. Dupa cum ai spus si tu, in momentul in care dorim sa infiintam orice tip de firma, trebuie sa ne preocupe in mod pricipal partea juridica. Daca toate lucrurile sunt puse la punct de la bun inceput, nu ar trebui sa existe motive de ingrijorare.

    1. mm
      Viorel

      Da, birocrația ne dă de furcă rău, cum a spus Valy mai sus, o grămadă de hârțogăraie și dacă nu ai un contabil CAPABIL…e de rău…

  4. Mă bucur că s-au hotărât să ia atitudine . Din păcate pe 2 iunie am avut balul de absolvire , și nu au putut ajunge să verifice și acea locație . Toată treaba este că am platit o sumă consistentă , ne-au fost promise anumite lucruri , însă în afara de DJ -ul care a pus muzică bună , restul au fost cu mult sub așteptări . Băutura toată era diluată cu apă , încă din sticle , apoi ți se serveau în pahare pre-încălzite în care puneau și gheață pe lângă băutura deja diluată . Meniul nu a fost cel prezentat în oferta pe care am plătit-o , iar așa ziși fotografi profesioniști nu erau mai mult decât niște simpli amatori fără prea multă experiență , care s-au mai și îmbătat în loc să facă poze. Ulterior am aflat ca ANAF-ul le-a găsit ceva probleme la încasări.

    1. mm
      Viorel

      Aici a fost puțin și vina voastră sau a celui care a organizat evenimentul. Organizatorul trebuia să ia pe toată lumea de urechi și să ceară socoteală pentru cele întâmplate. Iar cu băuturile este cu dus și întors. Dar oricum, este vorba nu de o singură greșală ci de multiple, așa că meritau plângeri. Asta pentru a evita întâmplarea voastră și altor grupuri!

  5. Orice fel de firma am vrea sa deschidem trebuie sa functioneze legal, sa aiba acoperire juridica din orice punct de vedere ar fi privita, mi se pare o chestie de bun- simt.

  6. Niciodata nu am primit factura/chitanta de la nicio firma de catering cu care am colaborat pana acum la diferite evenimente din viata. Secretul lor e ca nu vine niciodata patronul sa incaseze banii, iar persoana care incaseaza face pe nestiutoarea!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *