Piața de evenimente din România – câte evenimente sunt organizate de profesioniști și câte sunt organizate fără ajutorul unor firme de organizare a evenimentelor?

Împărtășește pe Social Media!FacebookTwitterGoogle+PinterestOrganizarea de evenimente este o afacere din care antreprenorii români trăiesc din ce în ce mai bine în ultimii ani. Spre exemplu, în ultimii ani, piața de evenimente din România s-a rotit în jurul cifrei de 40 de milioane de euro (anual), aducând în buzunarul firmelor un profit total de 3,3 milioane […]

Împărtășește pe Social Media!

Organizarea de evenimente este o afacere din care antreprenorii români trăiesc din ce în ce mai bine în ultimii ani. Spre exemplu, în ultimii ani, piața de evenimente din România s-a rotit în jurul cifrei de 40 de milioane de euro (anual), aducând în buzunarul firmelor un profit total de 3,3 milioane de euro.

Creative Business Management relatează faptul că în România, în anul 2012 figurau deja 264 de entități cu un cod CAEN reprezentând activitatea de organizare a evenimentelor. Doar 8% dintre acestea erau axate pe organizarea evenimentelor B2B (târguri, expoziții), restul fiind firme de organizare nunți, petreceri și evenimente private. Statul de plată a acestora depășea 1000 de angajați, iar salariile din domeniu erau în continuă creștere.

Peste 50% din firmele de organizare evenimente se află în capitală

Din toate aceste firme, peste jumătate se află în București. De asemenea, Bucureștiul este singurul oraș care înscrie în rapoarte o firmă de organizare evenimente cu peste 100 de angajați: Romexpo S.A.

Deși există atât de multe firme de organizare, specialiștii susțin că acestea au de câștigat dintr-un segment extrem de restrâns de clienți. Piața este uriașă, într-adevăr, însă clienții sunt relativ aceiași.

Un sondaj relata faptul că, cel puțin în segmentul Business, doar aproximativ 10% din firme apelează la un consultant din domeniu sau la o firmă de organizare a evenimentelor pentru a desfășura un eveniment corporate. Restul firmelor fie organizează intern evenimentul, fie apelează la ajutoare din altă arie profesională.

Această statistică tinde să se extindă un pic în ceea ce privește evenimentele ce au caracter recreativ. În cazul nunților și botezurilor, în cazul petrecerilor private, cu adevărat lista de clienți este în creștere.

Peste 50% din piață este încă necontactată            

Organizarea evenimentelor este un domeniu extrem de vechi, dar în România este pe val și a intrat pe piață extrem de târziu, odată cu apariția agențiilor profesioniste de profil și odată cu apariția firmelor de PR. Așadar, piața este în continuă creștere, iar firmele de organizare au la dispoziție peste 50% din clienți, încă necontactați.

Oamenii de abia acum realizează și încep să conștientizeze ce înseamnă un eveniment profesionist și de ce ar trebui să angajeze specialiști pentru a derula un astfel de eveniment. Astfel, șansa firmelor de profil este extrem de mare să-și lărgească paleta de clienți în anii ce urmează.

Imaginați-vă că sunt de abia 2 – 3 sute de firme ce dezvoltă activitatea de organizare evenimente în România și de abia 10 – 20% din piață apelează la profesioniști în domeniu pentru organizarea unui event. Realizați care este potențialul de creștere a acestui domeniu în anii ce urmează?

Care este marja de profit în cazul unei astfel de afaceri?

Ei bine, conform declarațiilor unor antreprenori lansați în domeniu și conform presei, marja de profit în cazul unei firme organizatoare de evenimente se situează în jurul cifrei de 8 – 10%. Asta înseamnă că la o cifră de afaceri de 100.000 de euro pe an, în jur de 8000 – 10.000 de euro vor fi actualmente raportați ca profit.

Este o marjă într-adevăr mică, deoarece există extrem de multe costuri cu logistica, colaboratorii și materiile prime. În același timp, aceleași surse certifică faptul că există firme din domeniu care raportează cifre de afaceri cu 30% mai mari de la an la an.

 

Voi ce părere aveți după ce ați citit acest articol? Este profitabil sau nu să deschideți o firmă de organizare evenimente în 2017?

Împărtășește pe Social Media!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *